Tuesday, May 15, 2007

Subjektivní dojem z motoru je nic moc. Výkon sice lepší než 130, ovšem kvůli ostré vačce nestabilní volnoběh a točák opět hodně vysoko. Proto po krátké době šla ostrá ven a místo ní vačka ze 110LS, je možno i ze 136x - téměř shodné časování, ale je drahá a nové asi nemají návaznost na čerpadlo benzínu. Než se motor plně zaběhnul (cca 20000 km) stihnul jsem ukroutit i druhou poloosu, a proto jsem dal komplet zadek ze 130, který je upraven podle výkresů pro skupinu A s daleko vyšším vyztužením, aby bylo zajištěno, že se auto „nerozkročí“ a náprava bude skutečně tuhá. Pozor, silentbloky nejsou shodné se 120, jsou tužší. Původní záměr byl překopat Favorita na 1.4, 1.5 nebo 1.6. Z důvodu vysoké ceny a dle odborníků, kteří tyto motory stavějí pro Škodovku – tovární týmy, jsem od toho upustil. Bylo mi řečeno, že takovýto motor vydrží jezdit cca 13 hodin plus mínus a praská klika – nevím, ale věřím jim a je to pro mě dost velký risk. V současné době připravuji zástavbu českého motoru z Fabie 1.4 MPI 50kW. Na první pohled je téměř shodný s Favoritem, chybí víčko zdvihátkových misek na boku (hydraulické štelování ventilových vůlí) a otvor pro benzínovou pumpu. Po sundání olejové vany jsem pochopil, že na praskání kliky u Fav. 1.5 něco asi bude, protože se zde objevila masivní výztuha kliky a bloku. První problém je v tom, že u Favorita se vyndal mezikroužek a narazilo se ložisko, což tady nejde. Klika má mezikousek již obrobený na klice. Nezbývá než upravit „mrkev“. Do kliky jsem dal jehlové ložisko a mrkev nechal předělat na menší průměr a jiné drážkování (kvůli možnosti použít originál lamelu Fabie).